Kemian Seurat valitsivat Kemia-lehden uudeksi tuottajaksi viestintätoimisto Era Contentin

Kemian Seurat ovat valinneet uudeksi sisältö- ja mediakumppanikseen Era Contentin. Samalla Era Contentista tulee Kemia-Kemi-lehden uusi tuottaja ensi vuoden alusta.

Era Content on vuonna 2014 perustettu strateginen sisältö-, viestintä- ja markkinointitoimisto, jonka liikevaihto viime vuonna oli 2,4 miljoonaa euroa.

Erassa on töissä yli 30 ammattilaista, joilla on taustaa media-alalta, mediamyynnistä, viestinnästä ja digitaalisesta markkinoinnista.

Sisältö- ja viestintäkumppanuuksien ohella Eran ydintekemistä ovat brändi- ja strategiatyöt, konseptointi, valmennukset ja visuaalinen suunnittelu.

Ensimmäinen Era Contentin tuottama Kemia-lehti ilmestyy alkuvuodesta 2023.

Era Contentin yhteistyö Suomalaisten Kemistien Seura ry:n, Finska Kemistsamfundet rf:n ja Kemiallisteknillisen yhdistyksen kanssa alkaa jo syksyn aikana lehden ja verkkosivuston uudistamisen merkeissä, seurojen ja Eran tiedote kertoo.

”Nuorten tarpeisiin on vastattava”

Kemia-lehti on vuodesta 1974 ilmestynyt ammattijulkaisu, jolla on yli 10 000 lukijaa.

Kemia-Kemi-lehdellä on tärkeä ja perinteikäs rooli seurojen jäsenlehtenä sekä kemian tuomien mahdollisuuksien viestinnässä ei-asiantuntijoille eli tavallisille ihmisille. Uudistuminen on tärkeää, jotta seurat olisivat tulevaisuudessakin houkuttelevia myös nuorille. Nuorten tarpeisiin on vastattava”, Suomalaisten Kemistien Seuran puheenjohtaja Leena Otsomaa sanoo tiedotteessa.

”Saimme useita laadukkaita hakemuksia, joiden joukosta Era Content valikoitui mediakumppaniksi vahvan kokemuksensa ja teknisen osaamisensa vuoksi.”

Era Contentin mukaan sisältö- ja mediakumppanuus seurojen kanssa on uusin lisä Eran monipuolisiin sidosryhmä- ja asiakasmedioiden asiakkuuksiin.

”Jo ennestään asiakkaita kemian alalta”

”Kemian alan seurojen jäsenmediana Kemia-Kemi-lehdellä ja sen digikanavilla on vankka asema alan asiantuntijoiden arvostamana tiedonlähteenä. Vahvalla sisältöosaamisellamme vahvistamme entisestään jäsenten suhdetta ammattimediaansa”, Era Contentin toimitusjohtaja Eero Anhava sanoo tiedotteessa.

”Aluksi kartoitamme niin kemianseurojen, niiden jäsenistön, mainostajien kuin muidenkin sidosryhmien toiveet ja tarpeet. Meillä on jo ennestään asiakkaita kemian alalta. Alan yritysten vahva menestys on Suomen kehityksen kannalta huipputärkeää. On hienoa olla viemässä tätä kehitystä eteenpäin ja nostaa alan osaajia entistä enemmän esille.”

Kempulssi Oy kustantajana vuodesta 2002 

Kemia-Kemi-lehden kustantajana ja julkaisijana on toiminut vuodesta 2002 alkaen Kempulssi Oy ja päätoimittajana kemian tekniikan diplomi-insinööri Leena Joutsen. Hän on työskennellyt myös lehtiyhtiön toimitusjohtajana vuodesta 2006.

Kempulssi tuottaa tätä nykyä Kemian lisäksi kolmea muuta mediaa, kiertotalousalan Uusiouutisia, työturvallisuuteen ja työhyvinvointiin keskittyvää Työ Terveys Turvallisuus -lehteä sekä mielen hyvinvoinnin erikoislehteä Tunne & Mieli.

Kempulssi on luonut painetun Kemia-lehden rinnalle sähköiset kanavat, nettisivuston ja uutiskirjeet. Kymmenen viime vuoden aikana lehti on jakanut yhteistyökumppaniensa tuella yli 10 000 vuosikertaa stipendeinä koulu- ja opiskeluikäisille nuorille.

Myös Kempulssi Oy osallistui seurojen maaliskuussa käynnistämään kilpailutukseen, jossa etsittiin Kemia-Kemi-lehdelle tuottajaa vuodesta 2023 eteenpäin. Seurojen valinnan myötä lehden tekijätiimi vaihtuu vuodenvaihteessa.

”Kiitämme lukijoitamme, avustajiamme ja kumppaneitamme. Onnittelemme voittajaa ja suuntaamme katseet eteenpäin”, Joutsen toteaa.

Nettisivuston nykyinen sisältö uuteen osoitteeseen

Kempulssi siirtää elokuun aikana Kemia-lehden nettisivuston sisällön uuden domainin kemiamedia.fi alle.

”Operaatio on tarpeen, jotta arvokas sisältö saadaan säilymään”, Joutsen selvittää.

”Meillä on kustantajan velvollisuudet avustajiamme kohtaan ja kustantajan oikeudet tuottamiimme juttuihin. Jos vain otamme ja lähdemme, pitkälti toistatuhatta verkkojuttuamme katoaa taivaan tuuliin vuodenvaihteessa, kun uuden kustantajan sivut avautuvat. Tämä olisi iso menetys.”

Lehden nettisivuston suosio ampaisi päätoimittajan mukaan nousuun koronapandemian alussa, ja siitä eteenpäin kävijämäärä on vain jatkanut kasvuaan.

”On hienoa, että alan ammattilaisten lisäksi myös suuri yleisö, opettajat ja nuoret ovat löytäneet juttumme ja kiinnostuneet kemian saavutuksista. Sivustollamme on tätä nykyä kuukausittain yli 6 500 kävijää ja yli 30 000 sivukatselua.”

Leena Joutsen kertoo nykyisen tekijätiimin jatkavan sisällöntuotantoa uuden domainin alla. Myös sähköpostiosoitteet ovat jatkossa muotoa [email protected].

Päivi Ikonen

Juttuun on päivitetty 15.8.2022 tiedot ja kommentit uudesta domainista.

 

Aiheesta aiemmin:

Kemian seurat käynnistivät kilpailutuksen – Kemia-lehdelle etsitään tuottajaa vuoden 2023 alusta

Kerro meille mielipiteesi!

 

Nimi(Pakollinen)
Hidden
Mitä mieltä olit artikkelista? Lähetä meille palautetta.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lisää uutisia