Metsä Group tekee vähennyksiä yhdessä Atobatc Shippingin kanssa, joka on yksi konsernin keskeisistä varustamokumppaneista Itämeren alueen puunkuljetuksessa.
Puunhankinnan suurimmat päästöt syntyvät, kun puuta kuljetetaan tehtaille kuorma-autoilla, junilla ja laivoilla jatkojalostusta varten.
Metsä Group ja Atobatc ovat yhdessä sitoutuneet vähentämään puunkuljetuksen päästöjä merellä 30 prosenttia vuoden 2022 tasosta vuoteen 2030 mennessä.
Atobatc Shipping uudistaa laivastoaan vuoteen 2026 mennessä 12 sähköhybridialuksella.
Päästövähennyksen mahdollistajia ovat lisäksi operatiivisen tehokkuuden parantaminen, modernit energiaratkaisut satamissa ja siirtyminen uusiutuvaan laivapolttoaineeseen.
Päästövähennyksen piirissä yli 90 prosenttia merikuljetuksista
”Metsä Groupin päästövähennysten tiekartalla kumppaneidemme kanssa tehdyt sitoumukset kattavat nyt yli 90 prosenttia merellä tapahtuvista puunkuljetuksista”, kertoo tuotantojohtaja Hannu Alarautalahti Metsä Groupista.
”Yhteistyö on avainasemassa päästöjen vähentämisessä, ja olemme iloisia, että myös asiakkaamme ovat sitoutuneet kunnianhimoisiin päästövähennystavoitteisiin”, sanoo Atobatcin hallituksen puheenjohtaja ja ESL Shippingin toimitusjohtaja Mikki Koskinen.
”Uudet Green Coaster -sarjan hybridialukset yhdessä muiden tehokkuutta parantavien toimenpiteiden kanssa luovat hyvän pohjan tavoitteiden saavuttamiseen.”
Tilaa Kemiamedian uutiskirje!
Tilaajana saat sähköpostiisi kerran viikossa kiinnostavimmat uutiset ja tiedot alan tapahtumista ja työpaikoista. Osallistut samalla arvontaan!