Grafityp on edelläkävijä graafisten tarramateriaalien kehittämisessä ja valmistuksessa.
UPM Raflatacin nykyisen Graphics-liiketoiminnan ja Grafitypin yhdistäminen laajentaa suomalaisyhtiön tuotevalikoimaa ja mahdollistaa sille uusien teknologioiden hyödyntämisen.
Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa tai kaupan muita yksityiskohtia julkisteta.
”Haluamme jatkossa olla ensiluokkaisten graafisten tarramateriaalien ja niihin liittyvien palveluiden tarjoaja”, sanoo UPM Raflatacin Films and Specials -liiketoimintayksikön johtaja Timo Kekki.
”Grafityp on johtava innovatiivinen yritys, jolla on paljon tietotaitoa. Odotamme innolla, että voimme kasvaa yhdessä.”
Vahvoista tuotemerkeistään tunnetun Grafitypin valikoima koostuu ulko- ja sisämainontaan ja ajoneuvojen teippauksiin tarkoitetuista graafisista tarramateriaaleista.
UPM Graphics on UPM Raflatacin uusi strateginen liiketoimintayksikkö, joka aloitti vuonna 2022, kun yhtiö osti AMC AG:n ja sen graafisten tarramateriaalien valmistuksen vuonna 2022.
Tilaa Kemiamedian uutiskirje!
Tilaajana saat sähköpostiisi kerran viikossa kiinnostavimmat uutiset ja tiedot alan tapahtumista ja työpaikoista. Osallistut samalla arvontaan!