Graafisia tarramateriaaleja käytetään muun muassa sisä- ja ulkomainonnassa. Kuva: UPM Raflatac.

UPM Raflatacin graafisten tarramateriaalien kasvu jatkuu – osti nyt brittiyhtiön

UPM Raflatac on ostanut brittiläisen graafisten tarramateriaalien valmistajan Metamarkin.

Kaupan arvo on 146 miljoonaa puntaa eli noin 175 miljoonaa euroa.

UPM Raflatacin nykyinen Graphics-liiketoiminta täydennettynä Metamarkilla tekee suomalaisyhtiöstä merkittävän toimijan nopeasti kasvavassa tuoteryhmässä.

Vuonna 1992 perustetun Metamarkin tuotevalikoima koostuu ulko- ja sisämainontaan sekä ajoneuvojen teippauksiin soveltuvista materiaaleista. Yhtiön tuotantolaitos sijaitsee Lancasterissa.

Noin 185 henkeä työllistävän Metamarkin vuosiliikevaihto on 65 miljoonaa puntaa.

Tampereelta globaaliksi toimijaksi

”Liittymällä osaksi UPM Raflatac Graphics -liiketoimintayksikköä varmistamme kasvuun tähtäävän tulevaisuutemme”, sanoo Metamarkin toimitusjohtaja Phil Ward.

”UPM mahdollistaa skaalautuvuuden, resurssit sekä globaalin jakelukattavuuden, mikä vauhdittaa yhteistä visiotamme graafisissa tarramateriaaleissa.”

UPM Raflatac perusti Graphics-liiketoimintayksikkönsä ostettuaan saksalaisen AMC AG:n ja sen Graphics-liiketoiminnan vuonna 2022. Viime vuonna Raflatac osti belgialaisen Grafitypin.

Suomessa UPM Raflatac tuottaa tarralaminaatteja Tampereella, josta Raflatac sai 1970-luvulla alkunsa. Tampereella toimii myös yhtiön tutkimus- ja kehitysyksikkö.

Aiheesta aiemmin:

UPM Raflatac vauhdittaa kasvuaan tarramateriaaleissa – ostaa belgialaisen Grafitypin


 

Tilaa Kemiamedian uutiskirje!

Tilaajana saat sähköpostiisi kerran viikossa kiinnostavimmat uutiset ja tiedot alan tapahtumista ja työpaikoista. Osallistut samalla arvontaan!

Lue lisää ja tee tilaus täällä.

Kerro Kemiamedian toimitukselle mielipiteesi!

 

Nimi(Pakollinen)
This field is hidden when viewing the form
Mitä mieltä olit artikkelista? Lähetä meille palautetta.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Lisää uutisia